A kistermelők is közvetlenül beszállíthatnak az Auchan zöldségcsomagoló üzemébe

A gyökérzöldség- és hagymatermelők részére tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében a technológia bemutatásán kívül termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az áruházláncnál.

Egy zöldségcsomagoló üzem falai között tartotta a zöldségtermelőknek szóló fórumát az Auchan és a NAK. Az augusztus 28-i programnak helyet adó kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad, illetve a válogatást és csomagolást korszerű technológia segítségével végzi. Az októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállító üzembe – szezontól függően – 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékei érkeznek be. Az előbbiek esetében ez némely esetben a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje a beszállítói partnerek számát. A cég 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.

A kiskunlacházi zöldségcsomagoló üzem fogadja a kistermelőket is - fotó: Lévai Zsolt/NAK
A kiskunlacházi zöldségcsomagoló üzem fogadja a kistermelőket is – fotó: Lévai Zsolt/NAK

A mostani beszállítói fórum immár második abban a programsorozatban, amelyet ez év februárban indítottunk el egy hosszú távú együttműködés részeként. Kiemelt célunk a helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúránk van, ami lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségig fogadjunk frissárut, és a hangsúlyt a minőségre és a lehető legelőnyösebb feltételekre helyezve fejlesszük beszállítói bázisunkat – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.

Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója arról beszélt, hogy a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése kiemelt cél az Auchannál - fotó:  Lévai Zsolt/NAK
Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója arról beszélt a zöldségcsomagoló üzem egyik termében, hogy a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése kiemelt cél az Auchannál – fotó: Lévai Zsolt/NAK

Megtörtént az igények felmérése

Ez a mostani kiváló alkalom volt arra, hogy a gyökérzöldség- és hagymatermelők megismerjék az Auchan termékek iránti igényeit. A termelés fejlesztését ugyanis a kereskedelemből érkező jelzéseknek kell „húznia”. Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami minden szereplőnek kölcsönösen előnyös. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával” – mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke is előadott a rendezvényen - Fotó:  Lévai Zsolt/NAK
Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke is előadott a rendezvényen – Fotó: Lévai Zsolt/NAK

Mi 2010 óta dolgozunk együtt az Auchannal, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. A forgalmunk stabilan nő. Az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett. Jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk a szorosabb termelői kapcsolatoknak is köszönhetően. Idén ősszel több új, a termékek kiváló minőségét jelző csomagolással találkozhatnak az áruházak vásárlói. Továbbá dolgozunk az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia továbbfejlesztésén is – mondta Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője.

Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa át a beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és – megfelelő kapacitás esetén – országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdáknak. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban. Tőlük eddig közel 2 milliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut – írta a sajtóközlemény.

Kapcsolódó: olyat lépett az Auchan, ami jó üzlet a magyar termelőknek is

Megerősítette a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Auchan áruházlánc. A megállapodás célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint az áruház polcain a minőségi magyar termékek számának növelése. Az áruházláncnál már februárban tartottak egy beszállítói fórumot, aminek köszönhetően az áruházlánc több megállapodást is kötött a hazai vállalkozókkal.

Share Button

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hogy elsőként értesüljön fontos agrárhírekről, támogatásokról, rendeletekről!

Kapcsolódó cikkek

Blog indult… A MHO cikke rólunk Blog indult a gazdák jó kereskedéséhez Magyar Hírlap Online - 2013. június 3., hétfő Hiánypótló mezőgazdasági blogot indított a Magro.hu, az onlin...
Mi a helyzet a zöldség és gyümölcspiacokon? Az Agrárgazdasági Kutató Intézet június 4-én tette közzé legfrissebb gyümölcs és zöldségpiaci árfigyelését, melyből és a két héttel korábbi jelentés...
A zöldséghajtatás technológiai korszerűsítése... A mezőgazdaságban kiemelt szerepe van a különböző fejlesztéseknek, manapság már sok hazai termelőnek és befektetőnek fontos, hogy a legkorszerűbb zöld...
Import nagykereskedelmi zöldség- és gyümölcsárak a... Francia Condor burgonya érkezett, melynek kilója 110 forint. Az olasz 15 mm alatti koktélparadicsom ára nem változott, továbbra is 600 forint, míg a n...
Vidéki nagybani piacok: a belföldi zöldségek brutt... A Kecskemét Nagybani piacon a szabadföldi Desire burgonya ára csökkent 10 százalékkal, a 22. héten 100 forintba került kilója. A Condor szabadföldi b...
Budapesti fogyasztói piacok: a belföldi zöldségek ... A Rozella szabadföldi burgonya ára a Fehérvári piacon 128 forint/kilogramm, míg a Fény utcaiban 149 forintot kérnek el kilójáért. A primőr újburgonya...