Az informatika és a digitalizáció teret hódít a borászatban is. Az ágazat pedig igyekszik kihasználni a fejlődés lehetőségeit. Ezzel kapcsolatban rendeznek Borjog és Bormarketing Konferenciát 2019. március 1-én a budapesti New York Palotában.
Az esemény szakmai partnere a Miniszterelnökség és az Agrárminisztérium, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa – írta a Magyar Mezőgazdaság. A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat tűz ki. Elsősorban hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, és kormányzati szereplőknek.
Az együttműködő szervezetek a legmagasabb szinten képviseltetik magukat a konferencián. Nagy István agrárminiszter nyitja meg az eseményt, amely után Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke és Bánáti János, a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke köszöntője következik majd.
A konferencia fő témája a CyberBor
Az előadók különböző területeken keresik és kínálják a korszerű válaszokat a digitalizációval kapcsolatos kérdésekre. Az adminisztrációcsökkentés szempontjából Feldman Zsolt (Agrárminisztérium), a jövedéki eljárások szempontjából Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr Ezredes (NAV) az oktatás kihívásairól pedig Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens (Szent István Egyetem) beszél majd. Nagyon érdekesnek ígérkezik Demeter Zoltán előadása is a tokaji pezsgő lehetőségeiről, vagy a magyar és nemzetközi példa az organikus gazdálkodásról a Sepp Moser Birtok és a Nagy-Somlói Borvidék szemszögéből. Az egyik legizgalmasabb dolog mindig a külső, nemzetközi megfigyelő tapasztalata, ezért lesz különleges Caroline Gilby (Master of Wine, Borászok Barátja 2018) előadása arról, hogyan szerepelnek a magyar borok a brit piacon.