A Deutz a Las Vegas-i CONEXPO kiállításon mutatta be TCG 7.8 H2 elnevezésű hidrogénmotorját, amelynek teljes körű gyártása várhatóan 2024-ben kezdődik. A hajtásspecialistaként mahának nevet szerzett vállalat bemutatta PowerTree mobil töltőrendszerét is, amely bármilyen elektromos infrastruktúra hiányában is használható.
A hathengeres hidrogénmotor egy meglévő konstrukción alapul. Annak ellenére, hogy 220 kW teljesítményt termel, a Deutz szerint szén-dioxid-semleges és nagyon csendes.
Hidrogénmotor minden Deutz-alkalmazáshoz
A hidrogénmotor elvileg minden jelenlegi Deutz-alkalmazásban, sőt, még a közúti szegmensben is használható. Miután a motort kezdetben egy villamosenergia-termelő aggregátban vizsgálták, most a HyCET projekt keretében egy 18 tonnás teherautóban fogják kipróbálni.
A zöld szegmensből szintén bemutatkozott a PowerTree mobil töltőrendszer, amely bármilyen elektromos infrastruktúra hiányában is használható.
A legújabb változat továbbfejlesztett kialakítással rendelkezik, megkönnyítve a 10 láb hosszú konténer szállítását. Mostantól az akkumulátor kapacitása is skálázható, ez lehetővé teszi az ügyfél műszaki és kereskedelmi követelményeihez való optimális alkalmazkodást.
400 voltos elektromos hajtásrendszer
A Deutz kompakt 400 voltos elektromos hajtásrendszere, amely két 40 kW-os elektromotorból álló osztott hajtást használ, szintén megtekinthető volt. Az akkumulátor a Deutz saját moduláris eszköztárából származik, és 42 kWh kapacitást kínál. A 22 kW-os gyorstöltő rendszer egy órán belül képes az akkumulátor töltöttségét 80 százalékra visszaállítani.
Az ISO 26262 tanúsítvánnyal rendelkező rendszer csúcsteljesítménye 80 kW. A G5-18A teleszkópos rakodógép koncepciójármű ezzel a meghajtással van felszerelve, így öt órán keresztül használható, mielőtt újra fel kellene tölteni.
(Forrás: futurefarming.com)