A Bohnenkamp Alliance és Ceat márkájú abroncsai minden igényre megoldást jelentenek a mezőgazdaságban

Idén már új, 7 ezer négyzetméteres csarnokból látja el mezőgazdasági abroncsokkal partnereit a Bohnenkamp Kft. Az Alliance és Ceat márkájuk népszerű választás a gazdálkodók körében, mert szinte minden jármű esetében használható, a mezőgazdasági nagy teljesítményű traktoroktól, az úthengerekig. Szalai János, a cég ügyvezetője ismertette meg velünk a mezőgazdasági abroncsok piacát.

Kérem, néhány szóval mutassa be a cégcsoportot és a magyar leányvállalatot!

A Bohnenkamp nagykereskedelmi vállalatcsoport jelenleg 28 különböző országban rendelkezik leányvállalattal, és jelenleg is folyamatosan terjeszkedik. Mi a dél-keleti csoport egyik legfiatalabb tagjának számítunk. Bár az anyacég több mint 10 éve képviselteti magát Magyarországon a magyarországi operatív működés csak tavaly februárban kezdődött. Ezt megelőzően Németországból és Szlovákiából látták el a magyar piacot. Én magam 2017-től dolgozom a cégnél, először, mint üzletkötő, 2020-ban pedig a hazai Bohnenkamp Kft. ügyvezetője lettem. Kecskemétről, kezdetben egy 3500 négyzetméteres raktárcsarnokból szolgáltuk ki mezőgazdasági, erdészeti, ipari, teher- és kis abroncsokkal, valamint komplett kerekekkel Magyarország legnagyobb gumikereskedőit, gépkereskedőit és gépgyártóit. A megrendelt gumiabroncsot 24 óra alatt az ország bármilyen pontjára el tudjuk juttatni.

Szalai János a Bohnenkamp Kft. ügyvezetője

Ez a raktár idénre már kicsinek bizonyult, ezért átköltöztünk egy 7000 négyzetméteres csarnokba. A duplázódó raktárkapacitás is azt mutatja, hogy egy nagyon jelentős fejlődésen ment keresztül a cég az elmúlt 1 év során. Emiatt – a sikereket látva – a német központ biztosítja a tovább fejlődés lehetőségét is. A 7000 négyzetméter már azt is lehetővé teszi, hogy a többszázféle méretű, mintázatú, terhelési indexű abroncsból óriási készletet építsünk fel és egy nagyon stabil ellátást tudjunk biztosítani.

Melyik márkákat emelné ki a portfólióból?

Két stratégiai jelentőségű, egyaránt indiai gyártású termékünket, az Alliance és az Ceat márkánkat emelném ki. Előbbi már a kezdetektől, tehát 10 éve szerepel a kínálatunkban. Számos traktorgyárban ez az elsődleges választás.

Közel 300 méretben gyártanak abroncsokat sokféle jármű számára, a mezőgazdasági nagy teljesítményű traktoroktól, az úthengerekig.

A Ceat egy sokkal fiatalabb márka a mezőgazdaságban. 2020 októberétől, a leányvállalat magyarországi indulásától foglalkozunk vele. Azóta több ezer ilyen gumiabroncsot hoztunk forgalomba. Nagyon elégedettek vagyunk vele, amit jól alátámaszt az a tény is, hogy az elmúlt 2 évben 3 darab garanciális ügyintézésre volt szükség, tehát egy nagyon megbízható termékről van szó.

Folyamatosan érkeznek belőle az új mintázatok és méretek.

Milyen irányúak a fejlesztések, miért kell folyamatosan megújulniuk az abroncsoknak?

A mezőgazdaságban fokozatosan növekszik az elvárás a termesztett növényekkel szemben. A szántóföldi növények terméspotenciáljának emelkedése viszont együtt jár a száruk megvastagodásával és megerősödésével, mert így ellenállóbakká válnak a különböző stresszhatásokkal szemben. Viszont a vastag, erős szárú, alacsonyan vágott tarló sok súlyos, maradandó sérülést okozhat a kombájnok, traktorok, illetve egyéb szállítóeszközök, abroncsainak futófelületén és az oldalfalán, amely végső soron akár defekthez is vezethet. Ez a gumikeverék megváltoztatásával küszöbölhető ki.

Ezen túl léteznek például sorközművelő gumiabroncsok is, amelyeket az év első felében gyakran láthatunk az utakon. A sorközművelő abroncsokat vetésnél, permetezésnél és sorművelésnél érdemes használni. A lekerekített vállrész védi a növényeket és a talajt a sérülésektől. Azontúl, hogy a szántóföldön kiválóan helyt áll, az aszfalton is lassabban kopik nagyobb számú bordáknak köszönhetően.

Ráadásul a gépek is egyre nagyobbak, erősebbek, ezáltal a gumiabroncsok iránt is nagyobbak az elvárások. A traktorok akár 60 km/h-s sebességgel mennek, ami szintén nagyobb, megváltozott igénybevételt jelent. A fejlesztések tehát nagyon sokirányúak.

Egyre hangsúlyosabb téma a gépek talajtaposásának minimalizálása. Mit nyújt ezen a téren az említett két márka?

Az Alliance és a Ceat is gyártja az úgynevezett IF/VF technológiáju gumiabroncsokat, amelyek alacsony nyomáson üzemeltethetőek és így kevésbé süppednek el, mert nagyobb felületen érintkezhetnek a talajjal, így tehát csökkenhet a talajtömörödés, amire mostanában nagyon odafigyelnek a gazdálkodók.

Mi alapján választják ki gumiabroncsot?

Nagy problémát jelent, ha munkavégzés közben megy tönkre az abroncs, azért fontos számukra a termékminőség, de az ár is ugyanolyan hangsúlyos a választásban. Pont ezért hoztuk be Magyarországra a két említett indiai márkát, mert mind a Ceat, mind az Alliance az ár/érték esetén a legjobb választásnak számít. Ráadásul az Alliance-ra 5, a Ceatra 7 év garanciát adunk, ami gyakorlatilag lefedi az abroncsok teljes életútját. A kombájnra való Alliance gumiabroncsunk például most a legolcsóbb a magyar piacon.

Mi nem kereskedünk végfelhasználókkal, hanem kizárólag viszonteladókon keresztül értékesítünk, de Magyarország összes mezőgazdasági kiállításán jelen vagyunk valamelyik partnerünkkel. Ezt azért tartom nagyon fontosnak, mert így közvetlen kapcsolatunk lehet a gazdálkodókkal, akik ott feltehetik a kérdéseiket. Így válunk hitelessé a szemükben. Mint importőrök jelen vagyunk és szakmai segítséget nyújtunk, segítjük a választást. Ez mind a kereskedőknek, mind a gazdáknak biztonságot ad.

Ezen túl azt javaslom minden mezőgazdasági abroncsot vásárlónak, hogy választáskor mindig nézze meg, hogy a kereskedők által nekik javasolt márka mögött milyen raktárkészlet és importőr áll. Nálunk a Ceat és Alliance márkák mindegyikéből, minden releváns méretből 50-70 darab áll készleten, ezért sérülés esetén könnyen és gyorsan tudunk pótlást biztosítani. Kaphatók olyan márkák is a magyar piacon, amelyekre akár több hónaposak a szállítási határidők. A mezőgazdaságban viszont – nagyon jól tudjuk – a legritkább esetben lehet heteket várni.

Ebben az iparágban is drágultak a termékek?

Volt is és lesz is még áremelkedés, azért mindenkinek azt tanácsolom, hogy ha van rá anyagi kerete, a szükségesnél több abroncsot is vásárolhat, mert tartós termékről van szó, ami több évet is eláll. Az elmúlt 2 évben bizonyos esetekben akár 10-30%-ot nőtt az abroncsok ára, és nem lehet látni a folyamat végét.

Az energiaszektorban történő áremelkedés kihat a mi iparágunkra is. A logisztikai költségek többszörösére nőttek az elmúlt 2-3 év alatt, ezért mi is emelni kényszerülünk.

A raktárkapacitás bővítése összefügg az ellátási láncok működtetésének nehézségeivel vagy eleve tervezett volt?

Mindenki előtt ismert, hogy a világkereskedelmi folyamatok minden piacon akadoznak. Az ellátási láncok működtetése problémákkal terhelt, konténerhiány alakult ki, az orosz-ukrán háború és az ennek nyomán életbe lépő szankciók mind kihívásokat jelentenek. Sok gumiabroncsmárka Oroszországból és Ukrajnából érkezett korábban, például a Magyarországon nagyon népszerű MTZ traktorokra.

Raktárbővülésünk a fejlődés következménye is. A Bohnenkamp több mint 10 éve van jelen a magyar piacon. Azóta egy olyan ügyfélkör és kereskedelmi hálózat alakult ki, ami nagyon erős alapot szolgáltat. Nyilván az ellátási láncok problémája miatt a megnövekedett kapacitás most előnyökkel jár, de a raktárbővítés tervei már 2021 végén megszülettek.

Ugyanakkor az, hogy most nincsenek ellátási gondjaink, a beszállítóinknak is köszönhető, mivel mind a Ceat, mind az Alliance esetében a konténeres hajós szállításokat professzionálisan szervezik. Folyamatos és nagyon szoros együttműködésben állunk mindkét gyártóval. A többéves tapasztalatunk, a szezonális igényeknek megfelelő gumiabroncsok rendelést úgy időzítjük, hogy mindig időben rendelkezésre álljanak. A mi gyártóink ezeknek az elvárásoknak tökéletesen megfelelnek.

Ez annak is köszönhető, hogy a Bohnenkamp minden gyártó számára, nagy valószínűséggel, egy jelentős üzleti partner, így olyan exkluzív ellátást kapunk, ami segíti abban, hogy magas szinten tudjuk végezni a munkánkat.

(x)

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Intelligens gumiabroncsokat gyártott a Nokian trak... A Nokian Tyres az Agritechnica 2019 vásáron Hannoverben tavaly novemberben mutatta be az Intuitu intelligens gumiabroncsait. Most pedig az Intuitu má...
Kisebb csúszás és talajtömörödés, több termény: el... A Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) vezető márkája, az Alliance új méreteket adott ki az Agriflex+ 372 radiál gumiabroncsból traktorok és arató/csépl...
Idén ősszel már ingyenes lehet a gumiabroncs-hulla... Az elhasználódott gumiabroncsokat októbertől ingyenesen lehet majd leadni, továbbá a használt sütőolaj és a textilhulladék elkülönített gyűjtését is ...
Októbertől kötelező külön gyűjteni a hulladék gumi... Kötelező külön gyűjteni 2023. október elsejétől a hulladékká vált gumiabroncsokat Magyarországon. Ezeket a hulladékgazdálkodásért felelős MOHU MOL Zr...
Új radiál abroncsot fejlesztett a traktorokra a Yo... A Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) Alliance bővíti sikeres AGRI STAR II termékcsaládját. A YOHT az idei AGRITECHNICA kiállításon mutatta be az új AG...
Új infók: frissítette a NAV a környezetvédelmi ter... A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) aktualizálta a honlapján a környezetvédelmi termékdíjról szóló információs füzetét. A környezetvédelmi termékdíj ké...