8 millió csokimikulás landolhat a hazai gyomrokban az idei szezonban

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb. A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon.

A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor – írta a NAK.

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban
Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban

Áremelkedés, vásárlói szokások és trendek

Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, különösen a – természetesen külföldi eredetű – kakaóbabé, illetve a cukoré. Előbbire a világ számos térségében idén jellemző aszály is erősen hatott, kevesebb termést realizáltak.

Megfigyelhető a vásárlói szokások évek óta tartó változása is, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében is megmutatkozik. Illetve az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény.

A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások. A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.

A közlemény egy érdekességet is megírt: a tavalyi év híres terméke volt a – nemzetközi sajtóban is megjelent – „maszkos mikulás”, a lajosmizsei Rimóczi László cukrászmester innovációja, amely elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is. A csokimikulás trendek 2021-es információiról itt írtunk korábban részleteket, amelyeket érdemes elolvasni.

A maszkos mikulások
Share Button

Kapcsolódó cikkek

Kijózanító hír érkezett a csokoládé kedvelőinek... A csokoládé egy rendkívül népszerű fogyasztási cikk, a világ minden táján előszeretettel vásárolják az emberek. Ez a finomság azonban nem jöhetne létr...
Csokimaffiát lepleztek le a fináncok A csokoládé egy rendkívül népszerű fogyasztási cikk, a világ minden táján előszeretettel vásárolják az emberek. Nagy üzlet és éppen ezért egy ötfős tá...
Nagy lehetőségek vannak a magyar csokoládégyártásb... Tavaly és tavalyelőtt 18 ezer tonna csokoládé készült Magyarországon, ennek csaknem harmada a külföldi piacokon talált gazdára. Egyre több a magas kak...
Keserű hír az édesség alapanyag piacán: 5 cukorgyá... A Südzucker vállalat bejelentette, hogy a termelését évi 700 ezer tonnával csökkenti, ez pedig 2 német, 2 francia és 1 lengyel cukorgyár végleges bez...
Közel 140 milliós támogatásból fejlesztettek kedve... A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal “Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázaton nyert támogatást a Vino Gusto Mog...
Kedvező élettani hatású csokoládét fejlesztenek a ... A csokoládé nem csak finom, hanem olyan élettani hatásokkal is rendelkezik, amelyek előnyösek az emberi szervezetre. Ez a tény ösztönözte azokat a ku...