130 éves lett a Landini mezőgazdasági gépgyártó vállalat. Ennek alkalmából egy 130 órás megállás nélküli tesztvezetést indítottak el, ahol 75 szakújságíró is vezethette a rekord felállítására kijelölt gépet – értesültünk a totalcar.hu írásából.
Néhány szó a Landiniről
A gyártó a kezdetekben különböző mezőgazdasági eszközök gyártásával foglalkozott, az erőgépek akkor még nem szerepeltek a palettáján. Első trakorukat 1925-ben dobták piacra, melynek különlegességét fokozta, hogy az volt az első olasz gyártmányú traktor a piacon. Ezt követően folyamatosan jelen voltak jellegzetes kék gépeikkel az agráriumban, ráadásul az elitbe tartoztak és tartozik még ma is.
Termékpalettájuk bőséges, méretben és teljesítményben egyaránt. Különlegességük, hogy a mai napig gyártanak még hagyományos szerkezetű traktorokat, kuplunggal és manuális sebességváltóval felszerelve.
De most kanyarodjunk vissza a 130 órás teszthez. A cég kitalálta, hogy az évforduló alkalmából egy olyan hegyi körpályán rendezik meg a 130 órás tesztet, ahol normál esetben terepjárók és enduro motorok dagasztják a sarat. A legkülönlegesebb viszont az volt, hogy a tesztbe beszerveztek 75 szakújságírót egész Európa területéről, akik előképzettség nélkül (persze minimális betanulás után) vezették a tesztre kijelölt Landini 7-215 kódjelű vasat.
Néhány szó a tesztjárműről
A Landini 7-21-5 névre hallgató erőgép lett a teszt középpontja. A nevezett traktor 212 lóerős maximális teljesítményre képes, amit egy 6,7 literes, hathengeres motor ad le. Azt, hogy a Landini felsőkategóriás gépéről van szó, mi sem bizonyítja jobban, mint a vezetőfülke. Egy szinte luxuskörnyezet fogadta a gépet vezetőket. Felszereltségéhez hozzá tartozik a légrugós vezetőülés, a klíma, a rádió, sőt, még egy hűtőláda is.
A kormánykerék állítható és vele együtt a műszeregység is mozdul, nehogy bármit is kitakarjon az átállított kormány. A 24 sebességi fokozat között három gomb segítségével lehet kapcsolgatni – pedál használata és gázelvétel nélkül.
A teszt végül sikeresen zárult. A tesztgépet az öt és fél nap alatt egyszer sem kellett leállítani, megállni is csak a pilótacsere idejére és az egy tankolásra kellett. A kijelölt pályán összesen 171 kört, mintegy 992 kilométert tett meg az erőgép, átlagban 7,6 km/h-s sebességgel.
Amennyiben a Guinness rekordokat nyilvántartó szervezet is hajlik rá, a kísérlet bekerülhet a Guinness rekordok könyvébe is!
Fotók: totalcar.hu