130 órás menet egy Landinivel a jubileum alkalmából

130 éves lett a Landini mezőgazdasági gépgyártó vállalat. Ennek alkalmából egy 130 órás megállás nélküli tesztvezetést indítottak el, ahol 75 szakújságíró is vezethette a rekord felállítására kijelölt gépet – értesültünk a totalcar.hu írásából.

Néhány szó a Landiniről

A gyártó a kezdetekben különböző mezőgazdasági eszközök gyártásával foglalkozott, az erőgépek akkor még nem szerepeltek a palettáján. Első trakorukat 1925-ben dobták piacra, melynek különlegességét fokozta, hogy az volt az első olasz gyártmányú traktor a piacon. Ezt követően folyamatosan jelen voltak jellegzetes kék gépeikkel az agráriumban, ráadásul az elitbe tartoztak és tartozik még ma is.

Termékpalettájuk bőséges, méretben és teljesítményben egyaránt. Különlegességük, hogy a mai napig gyártanak még hagyományos szerkezetű traktorokat, kuplunggal és manuális sebességváltóval felszerelve.

De most kanyarodjunk vissza a 130 órás teszthez. A cég kitalálta, hogy az évforduló alkalmából egy olyan hegyi körpályán rendezik meg a 130 órás tesztet, ahol normál esetben terepjárók és enduro motorok dagasztják a sarat. A legkülönlegesebb viszont az volt, hogy a tesztbe beszerveztek 75 szakújságírót egész Európa területéről, akik előképzettség nélkül (persze minimális betanulás után) vezették a tesztre kijelölt Landini 7-215 kódjelű vasat.

Néhány szó a tesztjárműről

A Landini 7-21-5 névre hallgató erőgép lett a teszt középpontja. A nevezett traktor 212 lóerős maximális teljesítményre képes, amit egy 6,7 literes, hathengeres motor ad le. Azt, hogy a Landini felsőkategóriás gépéről van szó, mi sem bizonyítja jobban, mint a vezetőfülke. Egy szinte luxuskörnyezet fogadta a gépet vezetőket. Felszereltségéhez hozzá tartozik a légrugós vezetőülés, a klíma, a rádió, sőt, még egy hűtőláda is.

A kormánykerék állítható és vele együtt a műszeregység is mozdul, nehogy bármit is kitakarjon az átállított kormány. A 24 sebességi fokozat között három gomb segítségével lehet kapcsolgatni – pedál használata és gázelvétel nélkül.

A teszt végül sikeresen zárult. A tesztgépet az öt és fél nap alatt egyszer sem kellett leállítani, megállni is csak a pilótacsere idejére és az egy tankolásra kellett. A kijelölt pályán összesen 171 kört, mintegy 992 kilométert tett meg az erőgép, átlagban 7,6 km/h-s sebességgel.

Amennyiben a Guinness rekordokat nyilvántartó szervezet is hajlik rá, a kísérlet bekerülhet a Guinness rekordok könyvébe is!

Fotók: totalcar.hu

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Hatalmas és bivalyerős! A Massey Ferguson valaha épített legerősebb és legnagyobb erőgépe az MF 8700-as. A típusból 5 szériát dobtak piacra, melyek 270-400 LE teljesítmény kö...
John Deere 6125 M – egyértelműen előnyös A 6M sorozatú traktorokat úgy tervezte a John Deere, hogy előnyök sokaságát nyújtsa a gazdák számára a szántóföldeken és az addig vezető úton is. A me...
Mezőgazdasági gépeladás 2014-ben A mezőgazdasági gépkereskedők 2014-ben az elmúlt 10 év legnagyobb árbevételét érték el. A gazdák az új gépek vásárlására tavaly több mint másfélszeres...
Szélesedik a CLAAS kínálata! Két új erőgéppel rukkol elő a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gép gyártója. A CLAAS AXION 800-as családhoz tartozó AXION 800-as és 820-as típusok...
MTZ, a gyáróriás Dutra, Rába, Varitrak… néhány magyar gyártású erőgép, melyek méltán voltak híresek hazánk gazdái körében és persze külföldön is! De van még egy – igaz...
Az MTZ hazai és világpiaci helyzete Előző MTZ-vel foglalkozó cikkünkben az MTZ gyár történetével, történelmével foglalkoztunk. Mai írásunkban az MTZ gépek hazai és világpiaci helyzete ke...