125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban

Az összes magyarországi, 10 ezer lakosnál kisebb település óvodája, több mint 2400 intézmény kapott ajándékba az elmúlt hetekben a méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket 125 millió forint értékben. A 2020-ban indított “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói így vonták be az intézményeket a méhek megmentésére és a mézfogyasztás népszerűsítésére indított nagyszabású programba. Ehhez kapcsolódva pedig országos rajzpályázatot is hirdettek az intézményeknek. A nyertes óvodák összesen egy tonna mézet kapnak ajándékba.

Tavaly decemberben összesen 10 ezer mesekönyvet és 100 ezer színező foglalkoztatófüzetet juttattak el a “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói az ország valamennyi, 10 ezer főnél kisebb településének óvodáiba. A 2406 intézmény Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyvét és a hozzá tartozó, “Zümmögés erdőn-mezőn – játékos fejtörők ovisoknak” foglalkoztató füzeteket kapta meg több példányban.

Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyve
Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyve

A Tehetsz méh többet! szakmai összefogás célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-termelésben a beporzás miatt kulcsszerepet játszó méhek ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást, és ezáltal segítse egészségünk védelmét.

125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban
125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban

Együttélés a méhekkel

A program alapítói, a Takarékbank, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, az Agrármarketing Centrum, valamint a szervező és megvalósító Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár azért döntöttek a könyvek és a foglalkoztatók ingyenes átadásáról, mert különösen fontosnak tartják, hogy a gyermekek már ilyen fiatalon megtanulják, hogyan lehet együtt élni a méhekkel, mennyire egyedülálló és pótolhatatlan szerepet játszanak ezek a rovarok az életünkben, az emberiség élelmiszer-ellátásában.

A kisgyermekeknek szóló program keretében országos rajzpályázatot is hirdettek, hogy a 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathassák meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázat kabalaállata, a “Tehetsz méh többet!” kampány egyik főszereplője, Bolyhos, a kaptártól elkalandozott méhecske. A pályázatra mind a 2400 óvodából várnak gyermekrajzokat február végéig.

Rúzsa Magdi énekes, a a “Tehetsz méh többet!” kampány nagykövete
Rúzsa Magdi énekes, a a “Tehetsz méh többet!” kampány nagykövete

A pályázaton nyertes 10 óvoda idei mézfogyasztását, egyenként 100–100 kilogramm magyar termelői mézet a “Tehetsz méh többet!” program biztosítja. A rajzokat kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint bemutatják a kampány honlapján is. A pályázat 10 különdíjas óvodája pedig örökbe fogadhat egy-egy méhcsaládot egy méhész gazdánál. A méhek munkáját követni tudják a gyermekek, és az örökbefogadásról oklevelet is kapnak.

„Azért tartjuk fontosnak, hogy már a kisgyermekeket is bevonjuk a méhek megmentésének munkájába, mert ők tovább tudják adni ezt a szemléletet a családjukban, és például rá tudják venni a szülőket, hogy a kertben alakítsanak ki egy kis méhlegelőt” – mondta a témáról Rúzsa Magdi énekes, a kampány nagykövete.

A méhes kampány háttérinformációi

A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági kampány egy kiemelten fontos globális problémára, a méhek tömeges kipusztulására hívja fel a figyelmet. A programot 2020-ban indította el a Takarékbank, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület. A projekt nem csak a klasszikus módszereket és eszközöket – edukációs kiadványok, interaktív kiállítás, médiaesemények szervezése – használ, hanem egyes kiemelt társadalmi csoportokhoz külön is szól. Erre példa az óvodásoknak készült mesekönyv a hozzá tartozó színezőfüzetekkel vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének 0,2 százalékát automatikusan a méhészek támogatására fordítja a bank.

A kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt tavaly: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját.

A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/A kampányról innen lehet képeket letölteni.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Varroa atka elleni gyógyszeres védekezéshez igénye... Méhészek figyelem! 6 597 méhész-gazdálkodó részére 632,8 millió forint összegű támogatás kifizetését kezdi meg július 2. hetében az MVH a varroa atka...
Vis maior bejelentést tehetnek a méhészek Az idén, a magyar mezőgazdaságot sújtó különböző időjárási körülmények, különösképpen az Yvette ciklon súlyos károkat okozott a hazai méhcsaládokban, ...
GMO-szennyezett takarmánytól tarthatnak a magyar m... Még időben tudta figyelmeztetni a méhész egyesület a méztermelőket egy Magyarországon nem kívánatos takarmány felbukkanására. Az ügyben az Országos Ma...
Műhold alapú helymeghatározást is tanítanak Gödöll... Előző cikkünkben írtunk két tanfolyamról, melyeket hamarosan a gödöllői Szent István egyetem indít. Ma is bemutatunk két újabb hasznos tanfolyamot a s...
Van méz, vagy nincsen? A Méhészeti Egyesület szerint nem lehet mézhiányról beszélni. A hazai boltok, illetve a termelők viszont épp az ellenkezőjét állítják: kevés a méz itt...
Méhészek figyelem! Újra igényelhető támogatás a méhészek által használt gépjárművek után. Valamint közeleg a határidő a varroa atka elleni védekezés támogatási igényének...