Nem eszi a gyerek a zöldséget? Van megoldás.

Angol kutatók szerint… nem, most kivételesen amerikai kutatók bizonyították be, hogy a fantázianevekkel jelölt zöldségeket sokkal többen fogyasztják a menzán, mint hétköznapi nevű társaikat. Sistergő bab és dinamit cékla a jövő menüje az iskolákban?

Ki ne ismerné azt a helyzetet, amikor a gyerekek torkán nem lehet letuszkolni egy falat zöldséget sem. Sem otthon, sem pedig a menzán. Sőt, manapság már a felnőttek egy része is egyre kevesebb zöldséget fogyaszt, pedig mint tudjuk, fő vitaminforrásaink ezek a növények.

A kereslet hiányát pedig a zöldségtermelők is megérzik, tehát globális problémáról van szó.

A Stanfordi Egyetem kutatói úgy tűnik, rájöttek, hogyan is lehet több zöldséget, vagy zöldséges ételt a fogyasztók szervezetébe juttatni. Az egyetemi menzán tesztelték ötletüket, ami mindössze annyi, hogy fantázianevekkel illetik a zöldséges fogásokat és ettől többen veszik az adott terméket.

A jövőben még a zöldségtermesztők is fantázianeveket adhatnak a terményeiknek, ha valóban beválik a kutatók ötlete
A jövőben még a zöldségtermesztők is fantázianeveket adhatnak a terményeiknek, ha valóban beválik a kutatók ötlete

 

A kísérletet az őszi szemeszterben végezték a kutatók. Minden nap négy különböző néven jelent meg az étlapon ugyanaz a zöldséges fogás. Az első egyszerűen megnevezte a zöldséget: répa, a második “egészséges, korlátozó” címkével illette: répa cukormentes citrusdresszinggel, a harmadik “egészség, pozitív” üzenettel szerepelt: okos választás C-vitaminban gazdag répával, a negyedik viszont izgalmas fantázianévvel csábított: citrusmázas csavart sárgarépa.

A megfigyelt napokon 25 százalékkal többen vettek a fantázianéven árult zöldséges ételekből, mint az egyszerű megnevezésűekből, 41 százalékkal többen, mint a “egészséges, korlátozó” elnevezésűekből, és 35 százalékkal többen, mint a “egészséges, pozitív” elnevezésűekből – írja az MTI.

A kísérlet azt igazolja, hogy az emberek választását az ételek, termékek neve könnyen képes befolyásolni. Könnyen lehet, hogy a jövőben a zöldségtermesztők is alkalmazni fogják ezt a technikát, hátha többen vásárolják meg termékeiket a piacon.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Más kerül terítékre? Javában folyik az aratás és a zöldség- gyümölcs betakarítás. Minden év okoz meglepetést, így az adott szezonnak mindig megvannak a nyertesei és a vesz...
Bajban a borsó, de mindjárt itt a magyar dinnye! Ötven éves negatív rekord Nem éppen a legjobb hírek érkeznek a zöldborsó idei termésmennyiségéről. Bár a konzerv- és a hűtőipar is felkészülten vár...
A hőség áldozatai és nyertesei A hetek óta tartó száraz, meleg időjárás – van olyan országrész, ahol több mint 40 napja nem esett semmilyen mennyiségű csapadék! -, ahogy az várható ...
Nem pazarol a magyar Közel 1500 milliárd forintos agrár- és vidékfejlesztési támogatási keret több mint 90%-át már lekötötték, így nem marad elköltetlen uniós forrás a 200...
Újabb piac, újabb lehetőségek A Kína és Magyarország közti tavalyi agrárkereskedelem átszámolva több mint 7 milliárd forintot ért el, amit a két ország még tovább kíván növelni a j...
Heti agrárhír-összefoglaló Ízelítő az elmúlt hét híreiből: Prémium termékekkel vonulunk az orosz piacra, elindult a területalapú támogatások 50%-os előleg kifizetése, beletörődé...